نقد تصوف

در این وبلاگ تمامی آموزه های انحرافی فرق صوفیه از منظر شریعت اسلام ناب محمدی مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

نقد تصوف

در این وبلاگ تمامی آموزه های انحرافی فرق صوفیه از منظر شریعت اسلام ناب محمدی مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

نقد تصوف
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی

شنبه, ۶ شهریور ۱۴۰۰، ۰۳:۳۶ ب.ظ

۰

اویسیه فرزند نامشروع صوفیه

شنبه, ۶ شهریور ۱۴۰۰، ۰۳:۳۶ ب.ظ


روسای فرق تصوف، به دلیل شهوت مال و مقامی که داشتند، سعی می‌کردند، سایر فرقه‌های صوفیه مشابه خود را از میدان به درکنند تا بساط فرقه‌ای‌شان پهن‌تر شود و مریدان جاهل و بیچاره بیشتری سر سفره حرام آنان خدمت کنند.

 

امروز فرقه اویسیه در میان فرقه‌های صوفیه هیچ مقبولیتی ندارد. مسلک و شجره سازی این فرقه که عیناً برگرفته از همان طریقه فرقه‌ای سازی سایر جریان‌های صوفیه است را انکار می‌کنند.

 

مستشرقینی که فرقه‌های صوفیه را به‌دروغ در زمره مسلمانان واقعی قلمداد می‌کنند، فرقه اویسیه را که از دل جریان‌های صوفیه زاییده شده، به‌طور کامل انکار می‌کنند. آنان خطاب به پیروان فرقه اویسیه می‌گویند آنچه را که در مورد اویس قرنی می‌گویید سراسر جعل و ساختگی است.

 

محققان صوفی مشرب بر این باور اصرار می‌کنند که اویس قرنی از پارسان تابعین بوده و افکارش با اصول تصوف و عرفان توأم نبوده است. روسای سایر فرقه‌های صوفیه برای یکسره نموده بساط فرقه اویسیه می‌گویند: در زمان حیات اویس قرنی تصوف به این معنای امروز، هیچ اسم و اثری نداشته است.

 

بنا بر اباطیل فرقه‌ای صوفیه، این سؤال برای ما ایجاد می‌شود که چگونه می‌شود در زمان حیات امیرالمؤمنین (ع) بساط صوفی گری و #صوفیه وجود داشته اما در زمان حیات اویس قرنی که از یاران نزدیک حضرت بوده و در جنگ صفین در رکاب مولایش به شهادت رسیده، اثری از صوفیگری نبوده؟؟

 

فرقه اویسیه هم یکی از مسلک‌های فرق تصوف است که به دلیل جنگ و جدال‌های درون فرقه‌ای، از مقبولیت لازم نزد دراویش محرم شده و به همین دلیل بساط فرقه‌ای خود را به سبک و سیاق غیر درویشی مانند یوگا در خارج از کشور اداره می‌کند.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی