نقد تصوف

در این وبلاگ تمامی آموزه های انحرافی فرق صوفیه از منظر شریعت اسلام ناب محمدی مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

نقد تصوف

در این وبلاگ تمامی آموزه های انحرافی فرق صوفیه از منظر شریعت اسلام ناب محمدی مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

نقد تصوف
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی

چهارشنبه, ۱۸ فروردين ۱۴۰۰، ۰۴:۲۷ ب.ظ

۰

مریدان علی الهی از نوع چکیده

چهارشنبه, ۱۸ فروردين ۱۴۰۰، ۰۴:۲۷ ب.ظ




 

نورعلی الهی مؤسس یکی از فرقه‌های صوفیه اهل حق به نام دراویش علی الهی است. وی برای افزایش جمعیت آماری مریدان سرسپرده این فرقه، از شگردهای فریب‌کارانه استفاده نموده است.


 نورعلی الهی در مکتوبات خود، فرقه اهل حق را به اقسامی تقسیم می‌کند که یکی از آن‌ها اهل حق چکیده نام دارد. اهل حق چکیده به کسی می‌گویند که از خانواده دراویش اهل حق‌ متولدشده و پس از تولد، توسّط ولی قانونی به فرقه اهل حق ملحق شود و سرسپرده‌ محض روسای فرقه شود.


 نورعلی الهی بر این باوراست چنین شخصی که سرسپرده شده باشد، در خانواده دراویش اهل حق رشد و نمو پیداکرده باشد و تابع دستورات فرقه اهل حق باشد از دستورات شریعت اسلام کاملاً بی‌نیاز می‌شود!!!


 نورعلی الهی علت این اباطیل ساختگی را این‌گونه تشریح می‌کند: زیرا دستورات ما اهل حق جامع‌ومانع است و تمام آداب و احکام شریعت را دربرمی گیرد و احتیاجی ندارد که مراتب شریعت و طریقت را انجام دهد.


 نورعلی الهی، با این‌گونه تقسیم‌بندی‌های جعلی، بستری فراهم نموده است تا فرزندان دراویش علی الهی، بتوانند به‌آسانی جذب فرقه شوند و همان راه ضلالت و گمراهی پدران خود را با شدت بیشتری دنبال کنند.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۱/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی