نقد تصوف

در این وبلاگ تمامی آموزه های انحرافی فرق صوفیه از منظر شریعت اسلام ناب محمدی مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

نقد تصوف

در این وبلاگ تمامی آموزه های انحرافی فرق صوفیه از منظر شریعت اسلام ناب محمدی مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

نقد تصوف
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی

يكشنبه, ۵ تیر ۱۴۰۱، ۰۹:۵۶ ق.ظ

۰

با مرور جریانات قبل و بعد گلستان هفتم، برای ما روشن می‌شود آتشی که امروز در دامن دراویش بیچاره افتاده و نمی‌توانند آن را خاموش کنند، دست رنج قطب فرقه و مریدان متعصب وی بود. باگذشت 6 سال از غائله خونین گلستان هفتم، اثرات و تبعات آن همچنان در بدنه دراویش بیچاره باقی‌مانده و آنان همانند افراد متحیر و سرگردان نمی‌دانند که عاملان اصلی این مصیبت چه کسانی بودند.

 

 طبق نظرات اندیشمندان غربی حقوق جزا، در چنین حوادثی که منجر به سلب آسایش و امنیت عمومی جامعه می‌شود، مباشر معنوی جرم نقش محوری و اساسی در ارتکاب جرائم غیرقانونی افراد دارد. به تعبیر دیگر؛ جنایتکاران کف خیابانی تحت تأثیر رفتار و گفتار مباشر معنوی‌شان، دست به اقدامات غیرقانونی می زنند. دراویش حاضر در غائله گلستان هفتم، دستورات مستقیم قطب فرقه به‌عنوان مباشر معنوی جرم مدیریت و ساماندهی می‌شدند.

 

 ازنظر اندیشمندان حقوق جزای موردقبول سران فرقه نعمت الهیه، مسئولیت مجازات اعدام راننده اتوبوس مرگ که خود را شیفته و دلباخته قطب فرقه می‌دانست، برگردن نورعلی تابنده (مباشر معنوی جرم) است. زیرا رفتار نورعلی تابنده در آن شرایط بحرانی باعث تحریک مضاعف دراویش شد و راننده اتوبوس دست به این اقدام وحشیانه زد.


 بعد از فوت نورعلی تابنده، امروز مصطفی آزمایش با همراهی طیف تعصبی مجذوبانی ها، نقش مباشرت معنوی غائله گلستان هفتم را برعهده‌گرفته است. استمرار خط دهی های مستقیم و سناریوسازی‌های دروغین این مأذون مطرود توانست بعد از سه سال افرادی همچون بهنام محجوبی را قربانی اهداف خصمانه فرق بکند. زوایای گسترده و پنهان این موضوع در آینده بیان خواهد شد.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی