نقد تصوف

در این وبلاگ تمامی آموزه های انحرافی فرق صوفیه از منظر شریعت اسلام ناب محمدی مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

نقد تصوف

در این وبلاگ تمامی آموزه های انحرافی فرق صوفیه از منظر شریعت اسلام ناب محمدی مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

نقد تصوف
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی

شنبه, ۱۹ بهمن ۱۳۹۸، ۰۲:۱۹ ب.ظ

۱

درگیری‌ های درون فرقه‌ای دراویش از چه خبر می‌دهد؟


علیرضا جذبی قطب فعلی فرقه نعمت الهیه با تهیه یک نامه خطاب به دراویش، اولین دستورات خود را به دراویش اعلام کرد. وی در چند روز گذشته یک نامه دوازده ماده ای برای فقرا نوشته و تاکید کرده که باید همه دراویش به آن ملزم باشند.


رسانه های وابسته به دراویش هم ابتدا در تمام صفحات مجازی خود در شکل و قالب های مختلف این نامه را منتشر کردند و آن را به عنوان یکی از مکتوبات مهم برای دراویش مطرح کرده و شروع کردند به مدح و ستایش از قطب فعلی فرقه به خاطر نوشتن این نامه !!! 


از آنجایی که تفرقه و اختلاف در میان بدنه دروایش ریشه کرده است ، رسانه های مورد اعتماد فرقه، به جای تشریح و بررسی محتوای این نامه، بر سر معنی و کاربرد کلمه های بیانیه و اعلامیه به جان هم افتاده اند. 


 دراویش به جای بررسی محتوا و فحوای نامه ، سراغ مکتوبات اقطاب مشایخ خود رفتند تا بفهمند استفاده کلمه بیانیه درسته یا اعلامیه و در نهایت بتوانند خطای رسانه خبری فرقه را ثابت کنند و خبر آن را در میان دراویش جار بزنند. 


 این گونه رفتارها و برخوردهای سلیقه ای پرحاشیه در بدنه دراویش فرقه نعمت الهیه ، نشان دهنده اوضاع پریشان و درهم ریختگی درون فرقه‌ای است که برآمده از بنیان و اساس توخالی فرقه است. تا جایی که دراویش را به دعوا بر سر اشتراکات لفظی و معنایی وادار کرده آنها به جای تامل و بررسی دستورات قطب فرقه، برروی مسائل غیر ضروری و پیش پا افتاده تمرکز و توجه می‌کنند

نظرات  (۱)

سلام . مرسی از مطالب خوبتون . سایت ما هم بیاین میتونیم تبادل لینک کنیم rahatchat.com

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی