نقد تصوف

در این وبلاگ تمامی آموزه های انحرافی فرق صوفیه از منظر شریعت اسلام ناب محمدی مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

نقد تصوف

در این وبلاگ تمامی آموزه های انحرافی فرق صوفیه از منظر شریعت اسلام ناب محمدی مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

نقد تصوف
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی

شنبه, ۱۲ مهر ۱۳۹۹، ۰۱:۲۸ ب.ظ

۰

سرگذشت یوسف مردانی همانند کیوان قزوینی

شنبه, ۱۲ مهر ۱۳۹۹، ۰۱:۲۸ ب.ظ




‌‌


🔸 یکی از حیاتی ترین مسائلی که در بین فرقه های صوفیه با چالش جدی و اختلافات سنگین مواجه می شود مسأله تعیین جانشین قطبیت است. اقطاب فرقه های صوفیه در سنین کهنسالی و اواخر عمر خودشان، بنابر توصیه و یا فشار اطرافیان ، مجبور می شوند یک جانشین معرفی کننتد تا بعد از مرگ او ، حیات فرقه ادامه داشته باشد.

‌‌
🔸 در فرقه نعمت الهیه مشاهده می کنیم که مساله جانشینی نور علی تابنده از زمان حیاتش تا الان که نزدیک به 9 ماه از فوت او می گذرد اما هنوز برای همه دراویش بیچاره کاملا محرز و مشخص نشده قطب فعلی فرقه نعمت الهیه کیست.

‌‌
🔸 یکی از گزینه های جانشینی قطبیت نورعلی تابنده، یوسف مردانی بود. وی با درک حیات چهار قطب فرقه، به عنوان یک مأذون کهنه کار در میان بدنه دروایش شناخته می شود.

‌‌
🔸 اما با قطبیت علیرضا جذبی توسط نور علی تابنده، آب سردی بود که بر پیکر این شیخ پیر ریخته شد. از آن زمان به بعد یوسف مردانی تنها به عنوان مأذون کرج به فعالیت های فرقه ای خود ادامه داد و سودای قطبیت فرقه را برای همیشه از سر خود خارج کرد.

‌‌
🔸 سرنوشت یوسف مردانی همانند عباس کیوان قزوینی است که او از تمام اقطاب و مشایخ فرقه ، اجازه ارشاد داشت با تمام شایستگی‌ها و جایگاهی که او نزد بزرگان فرقه داشت، مقام قطبیت به فرزندان خاندان ملاسلطان گنابادی منتقل شد. یوسف مردانی در میان روسای فرقه نعمت الهیه به عنوان شیخ المشایخ شناخته می شود.

‌‌
🔸 هنوز این چالش جدی در میان دروایش وجود دارد که چرا با وجود چنین اشخاصی، علیرضا جذبی بر منصب قطبیت می نشیند و تا کنون از هیچ یک از روسا و مشایخ فرقه این مساله پاسخ داده نشده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی