بدعتی دیگر از دراویش: جایگاه مزار بیدخت همانند غدیر خم است!
فرقه نعمت الهیه گنابادیه مسلک خود را منتسب به ساحت امیرالمؤمنین حضرت علی علیهالسلام میدانند درحالیکه با نگاهی به مکتوبات اقطاب و مشایخ آنان، انحرافات متعددی مشاهده می شود تا جایی که شأنیتی همانند واقعه غدیر برای خودشان قائل شدهاند.
حسین تابنده دریکی از مکتوباتش از ملاسلطان گنابادی آورده است که وی در فرمان قطبیت پسرش ملاعلی نوشته: در پوشیده نماند که چون هر یک از اولیای عظام را در زمان حیات و بعد از ممات، خلفا و نوّاب لازم که رشته دعوت منقطع نشود بلکه در بقاع ارض و در جمله زمان حکم «یا أیها الرّسول بلّغ ما اُنزل إلیک» جاری باشد!!
فرد معلومالحالی همچون ملاسلطان، خود را منصبدار حضرت رسول اکرم (صلیالله علیه و آله) معرفی میکند که با استناد به آیه «یا ایھا الرسول بلغ…» فرزندش نورعلیشاه را بهعنوان امام مفترض الطاعه در غدیر خم، می شناساند. به عبارتی مزار بیدخت را همان غدیر خم و ملا سلطان مؤسس فرقه گنابادی، شایسته آیه «یا ایھا الرسول بلغ» و فرزندش نورعلیشاه برگزیده غدیر برای دراویش بیچاره ترسیم میکند و بایستی همان شأنیت غدیر را برای اقطاب و مشایخ خود قائل شوند.
هبهالله جذبی پدر قطب فعلی فرقه نعمت الهیه در تائید این بدعت آشکار، دریکی از مکتوباتش آورده است: در زمان غیبت امام زمان (عجلالله تعالی فرجه) این امر مهم که موجب آیه مبارکه «الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتِی، امروز دین شما را برایتان کامل و نعمت خود را بر شما تمام گردانیدم که موجب اکمال دین است ساقط و نسخ نشده، لذا باید عقلاً و نقلاً و فضلاً در زمان غیبت هم این عمل را انجام دهند و آنها مجازین در درایت و بزرگان عرفا میباشند که به اجازهی متصله به وسایط به امام (علیهالسلام)از مستعدین اخذ بیعت مینمایند.
مسیرگمراهی دراویش فرقه نعمت الهیه بیانتهاست .....