نقد تصوف

در این وبلاگ تمامی آموزه های انحرافی فرق صوفیه از منظر شریعت اسلام ناب محمدی مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

نقد تصوف

در این وبلاگ تمامی آموزه های انحرافی فرق صوفیه از منظر شریعت اسلام ناب محمدی مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

نقد تصوف
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی

يكشنبه, ۲۶ تیر ۱۴۰۱، ۰۷:۱۹ ق.ظ

۰

 استمرار هرزه‌گویی‌های آزمایش درمسیر تقابل با خاندان تابنده

 

بنا بر اعترافات مکرر مصطفی آزمایش، اقطاب فرقه نعمت الهیه که همه آن‌ها از خانواده تابنده بودند، نقش بسزایی در رشد و تربیت وی ایفا کردند. این مأذون مطرود هر ادعایی که امروز از فقر و درویشی دارد، مرهون آموزه‌هایی است که از خاندان تابنده یاد گرفته است. لکن امروز یاوه‌گویی‌های این مأذون مطرود به اسم فقر و درویشی کاملاً با آموزه‌های انحرافی خاندان تابنده، تناقض فاحشی دارد که جز گمراهی و سردرگمی ثمره‌ای برای دراویش بیچاره ندارد.

 

برداشت‌های جعلی و تخیلی مصطفی آزمایش از امر حجاب، یک نمونه فاحش، از بیراهه رفتن‌های وی از مسیر مسلک فقری خاندان تابنده است. همانطورکه در مطالب قبلی گفته شد، این عنصر معاند وابسته به جریان دراویش، بر این باور است که مسئله حجاب در قرآن و شریعت اسلامی مطرح نشده است.

استدلال‌های تخیلی آزمایش در مورد حجاب به‌قدری مضحک و سخیف است که ما را از ارائه مستندات قرآنی و روایات موثق منتسب به ائمه معصومین علیهم‌السلام منصرف نموده و قصد داریم مقوله حجاب را از قطب محبوب و معشوق وی برای دراویش به‌اختصار بازگو کنیم که شاید زاویه تضاد فکری وی با خاندان تابنده برای دراویش افراطی نمایان شود.

 

حسین تابنده قطب محبوب مصطفی آزمایش می‌گوید:

"هرروز یک خلافی می‌کنیم، آن‌وقت آن‌یکی از این‌یکی شکایت دارد، این‌یکی از آن‌یکی و این آزادی‌ها خلاف عقل و خلاف شرع است. نسبت به زن هم همین‌طور، زن هم آزادی‌ای که دارد، آزادی است که مطابق عقل و شرع باشد. و الا آزادی‌ای که امروز گفته‌اند، این آزادی به‌هیچ‌وجه صحیح نیست. آن‌وقت می‌گویند که چه و چه! دیگر زن ها آزادشده‌اند و آن قیود سابق و آن حجاب و عفاف و زیر چادر بودن و امثال این‌ها دیگر رفت! آزاد شدند! یعنی چه؟ یعنی اخلاق از بین رفت، یعنی دیانت از بین رفت، العیاذ بالله، این‌ها درواقع فساد خودمان را می‌رساند، خرابی خودمان را می‌رساند."

 

اهمیت رعایت حجاب در مسلک فقری همواره مورد تأکید نورعلی تابنده بوده است. وی به‌کرات دستور داده است که در جلسات فقری حجاب اسلامی و جدا بودن محل جلوس خواهران از برادران رعایت شود. گرچه این دستور در همه‌جا در جلسات شخصی و خصوصی هم باید رعایت شود، متعهّداً رعایت آن در جلسات فقری از اوجب واجبات است. زنان درویش در مزار بیدخت اجازه ندارند بدون حجاب وارد مزار بیدخت بشوند. این دستورات با یاوه‌گویی‌های آزمایش چگونه برای دراویش قابل‌جمع است؟

 

آزمایش براین باور است که نمایان شدن موی سر زن در اسلام اصلاً مطرح نشده است و درحالی‌که نورعلی تابنده دریکی از جلسات خانقاهی تأکید می‌کند: از اینکه موی کسی بیرون باشد، نه دین به هم می‌خورد و نه دنیای او. ولی هم دین او سست می‌شود و هم ایمان او.

 

آزمایش که با سلب مسئله حجاب، عفاف و حیا برای زنان را یک امر مردسالارانه مطرح می‌کند در حالیکه نورعلی تابنده به شیوه حضور و جلوس زنان در مجالس فقری این‌گونه توصیه می‌کند: در نشست‌هایی که به‌عنوان مجلس فقری تشکیل می‌شود ولو با عدّه‌ی معدودی که احیاناً ممکن است محارم یکدیگر باشند، باید رعایت حجاب شرعی به‌عمل‌آمده و محل جلوس خواهران و برادران مجزّا باشد.

 

امروز مکتوبات به‌جامانده از نورعلی تابنده، اباطیل آزمایش و همسرش را به‌صراحت پاسخ داده است: خداوند برای هردو حجاب‌هایی را دستور داده است و آن حجاب‌هایی را که در موارد خاص مقرر کرده برای این است که در سایر موارد عادت کنند. مثلاً خداوند بنا بر آیات قرآن کریم فرموده است که در موقع نماز هم (ولو هیچ‌کس نباشد) باید این حجاب را رعایت کنید. کما اینکه وقتی بخواهید نماز بخوانید باید موها پوشیده باشد و حجابی که در بیرون دارید داشته باشید. حجاب همان حجابی است که در قرآن ذکرشده است.

 

آزمایش در امر ترویج بی‌حجابی مدعی است که اقطاب و مشایخ فرقه نقل کرده‌اند که دین را به مویی نبسته‌اند. اما اصل مطلب به نقل از نورعلی تابنده این‌گونه بیان‌شده است: نه، دینی را به مویی نبسته‌اند.

امّا اگر کسی نتواند موی خود را نگه‌دارد می‌خواهد ایمان خود را نگه‌دارد؟ یعنی اگر اعتقاددارید که این مو مال درویشی است باید آن را حفظ کنید. اگرنه، اعتقاد بیخودی است. بنابراین کسی که گفته‌ی من را رعایت نکند که گفته‌ام مویتان بیرون نباشد و امثال این‌ها اگر کسی نتواند این را انجام بدهد کدام‌یک از حرف‌های مرا می‌تواند انجام دهد؟ بنابراین بیخود چنین کسی می‌آید.

 

 بنابراین، آزمایش با این قبیل هرزه‌گویی‌های بی‌اساس، حاضرشده است جایگاه فرقه‌ای خود را قربانی اهداف و سیاست‌های خصمانه معاندین و مخالفین شریعت اسلام ناب محمدی بکند تا شاید عطش توجه و شهرت وی تا حدی ارضا شود و در سن 70 سالگی به آرزوهای دست‌نیافتنی خود در بلا کفر برسد. در مطالب بعدی دراین‌باره صحبت خواهیم کرد.

 

 

 التماس تفکر از بدنه جریان دراویش فرقه نعمت الهیه گنابادیه



 


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی