نقد تصوف

در این وبلاگ تمامی آموزه های انحرافی فرق صوفیه از منظر شریعت اسلام ناب محمدی مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

نقد تصوف

در این وبلاگ تمامی آموزه های انحرافی فرق صوفیه از منظر شریعت اسلام ناب محمدی مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

نقد تصوف
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی

سه شنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۹۹، ۰۵:۳۴ ب.ظ

۰

نصیحت‌های توهین‌آمیز مسعود وحدت

سه شنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۹۹، ۰۵:۳۴ ب.ظ




 مهم‌ترین چالش امروز جریان دراویش فرقه نعمت الهیه، همانند گذشته، مسئله تجدید بیعت با قطب فرقه است. این دعوای دیرینه بین فقرای نعمت الهیه، نه‌تنها تمامی ندارد بلکه به‌مرورزمان حواشی آن بیشتر هم شده است.


 میزان تفرقه و دشمنی بین دراویش نعمت الهیه به‌قدری افزایش‌یافته، که مأذونی همچون مسعود وحدت که خودش از زمینه‌سازان این تفرقه بین دراویش بوده این روزها از این وضعیت به‌شدت عصبانی شده و ادامه این وضعیت را برای بقاء مسلک فرقه خطرناک دانست.


 این مأذون فرقه نعمت الهیه برای تفهیم موضوع تجدید بیعت به دراویش بیچاره، ناچار شد از وفاداری و نجابت حیوانی همچون سگ برای آنان توضیح دهد. ازنظر او، دراویش همچون این حیوان بدون توجه به وضعیت و شرایط صاحبش، از ساحت قطب فرقه فقط فرمان‌برداری کنند و بس.


 نتیجه بردگی‌های فرقه‌ای دراویش فرقه نعمت الهیه به اینجا ختم می‌شود که مشاهده می‌کنیم؛ مأذون کهنه‌کار جریان دراویش، با استفاده از چنین ادبیاتی، به شخصیت دراویش بیچاره فرقه بی‌احترامی می‌کند و گویا مصداقی بهتر از سگ، در دایره فهم و درک وی برای جا انداختن مسئله تجدید بیعت نبوده تا این‌گونه به شعور فقرای بیچاره فرقه نعمت الهیه توهین نشود.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی