نقد تصوف

در این وبلاگ تمامی آموزه های انحرافی فرق صوفیه از منظر شریعت اسلام ناب محمدی مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

نقد تصوف

در این وبلاگ تمامی آموزه های انحرافی فرق صوفیه از منظر شریعت اسلام ناب محمدی مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

نقد تصوف
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی

دوشنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۹، ۰۳:۱۶ ب.ظ

۰

برگی از جعلیات تاریخی نورعلی تابنده

دوشنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۹، ۰۳:۱۶ ب.ظ



🔸یکی از سوء استفاده هایی که مکرر توسط اقطاب فرقه نعمت الهیه رخ می‌دهد جعل داستان ها و انتشار اباطیل به اسم تاریخ اسلام است. اقطاب و مشایخ فرقه نعمت الهیه انحرافات و جعلیات خود را از این طریق به شریعت اسلام ناب محمدی نسبت می دهند تا فهم و پذیرش آنها برای مریدان بیچاره راحت باشد.


🔸به عنوان مثال ، نورعلی تابنده در یکی از مکتوباتش ، برای تفهیم مساله بیعت مرید با قطب فرقه اینگونه تاریخ نگاری می کند: تقریباً از حضرت رضا(ع)  به بعد ائمّه هرگز خود بیعت نمی‌گرفتند بلکه توسط نمایندگان شان  بیعت می‌گرفتند و همین نمایندگان به‌عنوان مشایخ حضرت ذکر می‌شوند. در زمان غیبت صغری،.حقّ بیعت  فقط با شیخ جنید بغدادی بود که از زمان حضرت امام حسن عسکری نمایندگی داشت و به او اجازه داده بودند که خود کسان دیگری را تعیین کند که بیعت بگیرند و این کسان را مشایخ حضرت می‌گفتند.جنید نمایندگانی تعیین کرد و برای بعد از خود هم نماینده تعیین فرمود و بعد آن نماینده هم، نماینده‌ای الی هذا.


🔸اینگونه اباطیل ساختگی سران فرقه نعمت الهیه به قدری آشکار و واضح است که نیازی به بررسی و رجوع به منابع معتبر تاریخ اسلام نیست. نورعلی تابنده با تاریخ سازی های شخصی، بدعت آشکار بیعت باقطب فرقه را به راحتی به شریعت اسلام نسبت داده و  برای فریب مریدان بیچاره آن را  به دروغ یک امر شرعی و اسلامی مطرح می کند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۴/۲۳
رضا شرافت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی