نقد تصوف

در این وبلاگ تمامی آموزه های انحرافی فرق صوفیه از منظر شریعت اسلام ناب محمدی مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

نقد تصوف

در این وبلاگ تمامی آموزه های انحرافی فرق صوفیه از منظر شریعت اسلام ناب محمدی مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

نقد تصوف
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی

سه شنبه, ۷ تیر ۱۴۰۱، ۰۹:۴۷ ق.ظ

۰

حجاب مثل یک کلاف سردرگم در فرقه نعمت الهیه

سه شنبه, ۷ تیر ۱۴۰۱، ۰۹:۴۷ ق.ظ


مقوله حجاب در فرقه نعمت الهیه گنابادیه همانند یک کلاف گره‌خورده‌ای است که هر درویشی از هر سو آن را به سمت خود می‌کشاند. برداشت‌های جعلی و شخصی اقطاب و مشایخ فرقه از مسئله حجاب، ثمره‌ای جز رسوایی و تباهی برای فرقه نعمت الهیه نداشته است.

 

موضوع حجاب طبق آموزه‌های فرقه نعمت الهیه هیچ چارچوب و مبنای مشخصی ندارد. دراویش زن فقط برای حضور در خانقاه و ملاقات قطب فرقه بایستی حتماً چادر رنگی بپوشند اما در جامعه برای بی‌بندوباری در راستای بی‌حجابی آزاد هستند.

 

علیرضا جذبی قطب فعلی فرقه نعمت الهیه که مثلاً سرپرست معنوی دراویش هم محسوب می‌شود دریکی از مجالس خانقاهی،  برای اولین بار مسائلی را در مورد حجاب به دراویش زن مطرح کرد که چندان موردقبول بدنه دراویش قرار نگرفت. چند روزی از این جلسه خانقاهی نگذشته بود که تصاویر وی در کنار زنان هم رشته‌ای دانشگاه معماری دیده شد.

 

بخشی از برنامه‌های خانقاهی دراویش نعمت الهیه به زنان اختصاص دارد. در هفته یک یا دو روز زنان  درویش در مجلس خانقاهی منزل قطب فرقه بدون حضور آقایان شرکت می‌کنند. دراویش زن بادل بستگی شدیدی که به قطب فرقه دارند، تنها وی را محرم اسرار باطنی و ظاهری خود می‌دانند.

 

 تجربه عملکرد فرقه‌های انحرافی در جهان نشان داده این‌گونه اقدامات سران فرقه نعمت الهیه در خصوص زنان درویش، بستر مناسب است برای رویش انواع و اقسام فسادهای اخلاقی. البته افراطیون فرقه، طیف مقابل دراویش سنتی، یک خوانش متفاوتی از حجاب دارند که در مطالب بعدی به آن خواهیم پرداخت.





نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی