نقد تصوف

در این وبلاگ تمامی آموزه های انحرافی فرق صوفیه از منظر شریعت اسلام ناب محمدی مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

نقد تصوف

در این وبلاگ تمامی آموزه های انحرافی فرق صوفیه از منظر شریعت اسلام ناب محمدی مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

نقد تصوف
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی

سه شنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۵:۲۸ ب.ظ

۰

بیزاری مردم گناباد از دراویش نعمت الهیه

سه شنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۵:۲۸ ب.ظ



🔸 با پیدایش  فرقه نعمت الهیه در شهر بیدخت گناباد، همواره مردم متدین و با بصیرت این شهر ، در هر دوره‌ای از قطبیت دراویش نعمت الهیه، ضمن اطلاع و اشراف کامل از باورهای انحرافی آنان، با نظارت عالیه علما و مراجع وقت با آنان برخورد کردند. 


🔸 در این مجال، نمونه‌ای از مبارزات مردم مؤمن شهر بیدخت درزمان قطبیت سلطان محمد را  به نقل از ناشر الاسلام گنابادی در کتاب در خانقاه بیدخت چه می‌گذرد؟ بیان می‌کنیم:


👈 پس از علنی شدن قطبیت ملا سلطان محمد ، مردم متدین گناباد به مقابله با او برخاسته و از محضر مراجع بزرگ تقلید استفتاء نمودند. در این میان تعدادی از آن استفتائات و پاسخ مراجع تقلید در اینجا نقل می‌شود:


👈 عده‌ای از روستای خیبری برای زیارت قبور ائمه اطهار علیهم‌السلام به کربلا و نجف مشرف می‌شوند و به محضر آیت‌الله میرزا محمدتقی شیرازی (میرزای شیرازی دوم) شرفیاب شده و در مورد خانقاه بیدخت و مرام صوفیگری که ملاسلطان محمد آن را ترویج می‌کند، کسب تکلیف می‌کنند، مرحوم میرزای شیرازی می‌فرماید، در عراق جمعی از اعراب به سرقت اموال مردم مشغولند، شب‌ها کمین می‌کنند و سرقت می‌کنند و اما ملأ سلطان دزد دین است؛ از وی اجتناب کنید، دوری نمایید، دوری نمایید.


👈 جمعی دیگر از زائرین گناباد، در نجف اشرف به محضر مرحوم آیت‌الله ملأ محمدکاظم خراسانی رسیده و درباره خانقاه بیدخت و مؤسس آن استفتاء می‌کنند و مرحوم آخوند خراسانی حکم به ارتداد وی کرده و او را مهدور الدم نامید. 


👈 تاکنون، ذره‌ای از انزجار و نفرت مردم گناباد از فعالیت‌های فرقه نعمت الهیه در بیدخت ،نه‌تنها کم نشده بلکه بر میزان آن افزوده‌شده است . درآینده ، مطالب دیگری در این خصوص ارائه خواهد شد. 





نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی