نقد تصوف

در این وبلاگ تمامی آموزه های انحرافی فرق صوفیه از منظر شریعت اسلام ناب محمدی مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

نقد تصوف

در این وبلاگ تمامی آموزه های انحرافی فرق صوفیه از منظر شریعت اسلام ناب محمدی مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

نقد تصوف
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی

سه شنبه, ۲۵ آذر ۱۳۹۹، ۱۲:۰۱ ب.ظ

۰

عشریه وجه تشابه صوفیه و قوم یهود

سه شنبه, ۲۵ آذر ۱۳۹۹، ۱۲:۰۱ ب.ظ



➕ مساله پرداخت عشریه در فرقه نعمت الهیه، در هیچ یک از آیات و مضامین قرآن کریم و روایات ائمه هدی علیهم السلام وجود ندارد.مراجع عظام تقلید و شخصیت های علمی برجسته اسلامی ، بر این عقیده هستند که عشریه ریشه اسلامی ندارد. 


➕ اگر پرداخت عشریه در شریعت اسلام ناب محمدی جایگاهی ندارد اما در آموز های قوم یهود به  این   مساله به صراحت اشاره شده است.


➕ درکتاب تورات سفراعداد آمده است افرادی که به کشاورزی یا دامداری می پردازند موظف به جدا نمودن ده یک می باشند. در مورد محصولات کشاورزی در زمان آبادی معبد ، پس از برداشت محصولات و جدا نمودن هدیه،  دو درصد برای کاهنان از باقیمانده ده یک اول(عشریه اول) جدا می شد که به لاویان تعلق داشت .و پس از آن ده یک دوم جدا می گردید.


➕ یکی از کشیشان مشهور مسیحیت به کاترین پاندر در تحقیقات خود در مورد گرفتن عشریه قوم یهود آورده است: پرداخت عشریه در روزگار کتاب مقدس، یکی از معمول ترین  امور روزانه بود که امروز هم این امر متداول است.  


➕بنابراین می توانیم دوشباهت میان فرقه های صوفیه و یهود در نظر گرفت : مبنا و نحوه محاسباتی عشریه، در قوم یهود و فرقه های صوفیه  به یک صورت اعمال می شود. در میان یهودیان، تنها کاهنان حق استفاده از عشریه را دارند و در فرق های صوفیه هم فقط قطب فرقه حق تصرف در آن را دارد. 


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۹/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی