نقد تصوف

در این وبلاگ تمامی آموزه های انحرافی فرق صوفیه از منظر شریعت اسلام ناب محمدی مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

نقد تصوف

در این وبلاگ تمامی آموزه های انحرافی فرق صوفیه از منظر شریعت اسلام ناب محمدی مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

نقد تصوف
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی

سه شنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۳۸ ب.ظ

۰

برگی از انحرافات فرقه صوفیه قادریه

سه شنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۳۸ ب.ظ


 فرق تصوف بنابر اختلافات و تفاوت های فکری درون فرقه ای به  شاخه های مختلفی تقسیم شده اند. یکی از فرقه های صوفیه به نام قادریه است که  برخی از انحرافات آشکار آنان را بیان خواهیم کرد.


از نظر روسای فرقه قادریه، برای درک حقیقت و وصول به حق  فقط با قیل وقال و سماع (نوازندگی و آواز خوانی) امکان پذیر است و در خانقاه ها با حالت دف زنان سر خود را به حالت خاصّی به جلو و عقب برده و به خیال خودشان به عالم جذب می روند.


 یک از انحرافات بارز باور های فرقه قادریه ، مساله قطب و مرشد است. در فرقه قادریه اینگونه مطرح می شود که مرید باید تابع محض قطب فرقه فقط  باشد و بر اثر این اطاعت از قطب ،  یک  رابطه روحی و باطنی با او برقرار می شود  که این رابطه همان رابطه روحی و باطنی با  شخص پیامبر اسلام (ص) است.


  استفاده از اسماء الله برای انجام آداب و رسوم آن یکی از   انحرافات رایج و متدوال در میان مریدان فرقه قادریه است. روسای فرقه ، برای هریک از اسماء جلاله ، خواص و آثاری را به دروغ و بدون تایید  مبانی شریعت اسلامی  جعل کرده و مریدان را به تکرار آن اذکار در تعداد رقم بالا مشغول می کنند. 

 

فرقه صوفیه قادریه، با استفاده از شریعت اسلام ناب محمدی ،  اینگونه ابداعات و جعلیات دروغین  را طراحی کرده و با ترویج آن، سعی می کند خود را همانند سایر فرقه های صوفیه در زمره مسلمانان حقیقی جلوه دهد و مریدان این فرقه، بدون شناختی از مبانی اسلام واقعی ،  اینگونه در معرض شقاوت و ضلالت ابدی قرارمی گیرند.



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی