نقد تصوف

در این وبلاگ تمامی آموزه های انحرافی فرق صوفیه از منظر شریعت اسلام ناب محمدی مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

نقد تصوف

در این وبلاگ تمامی آموزه های انحرافی فرق صوفیه از منظر شریعت اسلام ناب محمدی مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

نقد تصوف
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی

دوشنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۹، ۰۳:۵۱ ب.ظ

۰

خودشیفتگی قطب فرقه نعمت الهیه

دوشنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۹، ۰۳:۵۱ ب.ظ


امروز 21 مهر ماه، دراویش فرقه نعمت الهیه، سالروز تولد نورعلی تابنده را به یکدیگر  اعلام و یادآوری می کنند. هر دوطیف جریان دراویش اعم ازافراطیون و سنتی برای عرض ارادت به قطب خود شیفته شان ، با انتشار تصاویر و جملات زیبا  به مدح وستایش او مشغول شده اند.  

نورعلی تابنده قطب دراویش بیچاره ، همانند پدران خود، دارای یک توهم خود بزرگ‌ بینی پوشالی بود.وی  عالم و آدم را به خود منسوب می کرد و مدعی بود که هر آنچه در این دنیاست در ید قدرت خودش است. ایشان خود را صاحب اسرار الهی و ولیّ زمان و متصل به خداوند متعال معرفی می‌کنند.

به عنوان نمونه قطب فرقه نعمت الهیه درباره وقوع بلایای طبیعی در اواخر عمرش در  فرودین 98  با خود شیفتگی تمام مدعی بود:

"درمملکت ما، اینجا شمال ما، ایران دچار سیل شده، بیشتر جنوب، ولی سمت قسمت جنوب خراسان، گناباد ما و سیستان و بلوچستان و جاهای دیگر دچار سیل نشدند، آن‌ها از پیش دچار کم آبی بودند، ما هم همین‌جور. منتها کم آبی ما تبدیل شد به یک آب ملایم خوبی که خیلی مفید بوده است. روی هم رفته اکثر مردم ایران که می‌نالیدند از بی‌آبی، دچار سیل شدند.جهتش هم این است که نالیدن جز به درگاه خدا نیست و آن‌ها اگر به درگاه خدا . به بندگان خدا، که خب ما بنده خدا هستیم توجه می‌کردند، این‌جوری نمی‌شد."

 این قطب خود شیفته به قدری غرق در منویات شخصی خودش  شده است که بلایای طبیعی را ناشی ازعدم توجه و تضرع مردم به درگاه خودش می داند. با کمترین دقت و بررسی آراء و نظرات نورعلی تابنده، ماهیت انحرافی و فرقه ای افکار وی  به راحتی نمایان می شود




نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی