نقد تصوف

در این وبلاگ تمامی آموزه های انحرافی فرق صوفیه از منظر شریعت اسلام ناب محمدی مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

نقد تصوف

در این وبلاگ تمامی آموزه های انحرافی فرق صوفیه از منظر شریعت اسلام ناب محمدی مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

نقد تصوف
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی

يكشنبه, ۸ تیر ۱۳۹۹، ۱۰:۱۸ ق.ظ

۰

دعوت به خدا یا دعوت به خود؟

يكشنبه, ۸ تیر ۱۳۹۹، ۱۰:۱۸ ق.ظ


🔸 فرقه نعمت الهیه با جعلیات و بدعت های آشکاری که توسط اقطاب و مشایخ ترویج داده می شود، دریایی از انحرافات و گمراهی برای مریدان بیچاره فراهم کرده اند که به هر سوی آن نگاه کنیم جز شقاوت و ذلت چیزی  دیگری به چشم نمی خورد.


🔸 اقطاب این فرقه درمیان مردم به دروغ خود را مبادی آداب شریعت اسلامی می دانند و در خفا و پنهان کاملا بر عکس آن عمل می کنند و در پی کسب منافع نامشروع فرقه ای خود هستند.


🔸 دریکی از محافل خصوصی، نورعلی تابنده در منزل یکی از مریدانش، خود را مالک اموال مریدان می داند و مدعی می شود که  از تمام جلسات و مراسم های خانقاهی دراویش ، به صورت غیبی مطلع و آگاه است.


🔸 نورعلی تابنده، در سخنان خود به جای آنکه مریدان را به خداوند متعال دعوت نماید به صراحت آنان را به خودش دعوت می کند و مریدان هم اظهارات شرک آمیز او را با ذکر یاعلی تایید می کنند و در مقابل او به گریه و تضرع مشغول می شوند.


🔸 در یکی دیگر از مجالس، او با خود شیفتگی تمام، خود را جانشین انبیاء و اولیاء الهی معرفی کرده و حتی این جسارت را هم داشت که دراویش معلوم الحال را بهترین امت پیامبر اکرم (ص) خطاب کند و خانواده خودش را بهترین خانواده و  بالاترین مرتبه را برای خودش در نظر گیرد.


🔸 اخیرا پس از مرگ نورعلی تابنده، یکی از مدعیان جانشینی او به نام محمد اسماعیل صلاحی، خود را محبوب انبیاء و اولیاء الهی می داند و تمام گزافه گویی های نورعلی تابنده را مجددا در میان دراویش تکرار می کند.


🔸 چگونه می توان در این دریای گمراهی و ذلت، در میان دراویش صحبت از عرفان اسلام ناب محمدی کرد؟ اینگونه اظهارات شرک آمیز واضح و آشکار را مریدانی قبول می کنند که از جهالت بی حد و اندازه ای برخوردار بوده و بدون هیچ فکر و اندیشه ای، قطب خود را مورد پرستش قرار می دهند.


🔸 گفتنی است این قبیل سخنان هیچ سنخیتی با عرفان برخواسته از اسلام ناب ندارد و در حالی که در عرفان اصیل اسلامی سخن از دعوت به خداوند است اما در عرفان های فرقه‌ای که مدعیات دراویش نیز در همین دسته جای می‌گیرد ابتدا دعوت به خود(سرکرده یا قطب) مطرح شده و سپس دعوت به ذات پروردگار عنوان می‌شود و این بزرگ‌ترین انحرافی است که این عرفان‌ های کاذب به دین وارد می‌کنند.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی