نقد تصوف

در این وبلاگ تمامی آموزه های انحرافی فرق صوفیه از منظر شریعت اسلام ناب محمدی مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

نقد تصوف

در این وبلاگ تمامی آموزه های انحرافی فرق صوفیه از منظر شریعت اسلام ناب محمدی مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

نقد تصوف
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی

دوشنبه, ۱۹ اسفند ۱۳۹۸، ۰۲:۴۵ ب.ظ

۰



🔻روسای فرقه های صوفیه با حضور  ونفوذ خود در جوامع اسلامی ، توانستند با کسب معارف و مضمامین اسلامی،  آداب و رسوم جعلی و انحرافی برای فرقه  به اسم اسلام و شریعت نبوی ، ابداع کنند. 


🔻 فرقه های صوفیه با دسترسی به منابع معتبر و موثق شیعه ، آنها را براساس مسلک فرقه ای خود مورد تحریف و تغییر قرار می دهند و این جعلیات را در اذهان مریدان خود فرو می کنند. 


🔻دراویش و پیروان درویشیگری، با گفته ها و نوشته های خویش حد و مرز کلمات و مفاهیم دینی را شکستند و غیر مستقیم از ارزش کلمات مقدس شرعی کاسته اند. 


🔻به عنوان نمونه ، در فرقه های صوفیه، ماذونین و مشایخ فرقه ، کسانی هستند در جایگاه اولیاء خدا که از همه پیغمبران و  فرشتگان مقرب برترند.


🔻در باب ترک گناه آنان براین باور هستند که ترک گناه ، یک گناه بزرگ است و این از قوانین فرقه های صوفیه به حساب می آید. رواج این تفکر باعث ایجاد بدعت های آشکار در میان فرقه های صوفیه است. 


🔻 بنابراین اگر کسی این بدعت های آشکار مانند عشریه،  تجسم صورت مرشد در قنوت نماز و امثالهم  را ترک کند ، از نظر رئیس فرقه  ، گناه محسوب شده و عاقبت خطرناکی در انتظار  فرد گناهکار خواهد بود.


🔻 باتوجه به مطالب گفته شده ، می توان گفت باور های انحرافی فرقه های صوفیه، عینا همان معارف تحریف شده شریعت اسلام ناب محمدی است که پایبندی به آن  برای همه مریدان فرقه ، لازم الاجرا است. 


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی