نقد تصوف

در این وبلاگ تمامی آموزه های انحرافی فرق صوفیه از منظر شریعت اسلام ناب محمدی مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

نقد تصوف

در این وبلاگ تمامی آموزه های انحرافی فرق صوفیه از منظر شریعت اسلام ناب محمدی مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

نقد تصوف
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی

دوشنبه, ۱۹ اسفند ۱۳۹۸، ۰۲:۳۹ ب.ظ

۰

جنگ و جدال های فرقه‌ای متصوفه

دوشنبه, ۱۹ اسفند ۱۳۹۸، ۰۲:۳۹ ب.ظ



🔸 باپیدایش فرقه های صوفیه از قرن دوم هجری ، افطاب و مشایخ متعددی در راس فرقه قرار گرفتند که هر کدام شان، براساس نظریات شخصی وابداعی خود، مسلک فرقه را پیش می بردند. با رواج باورهای صوفیه در ممالک اسلامی و تنوع باور های شخصی و قطبیت سلیقه ای روسای فرقه،  زمینه های انشعاب و تفاوت های فرقه های صوفیه از یکدیگر ایجاد شد. 


🔸 امروزه این اختلاف آراء و عقیده بین دراویش فرقه‌های صوفیه معمولاً به‌گونه‌ای است که به‌شدّت با یکدیگر در تضاد هستند و هر کدام دیگری را نفی کرده و بلکه گاهی نسبت کفر به یکدیگر می‌دهند. روسای فرقه ، مریدان خود را حتی از آشنایی با سایر فرقه های صوفیه منع می کنند و بعضا آنان را مشرک می خوانند. 


🔸 شیخ محمد مدنی معروف به ناشرالاسلام گنابادی در مقام نقد فرق تصوف می‌نویسد: بسیار عجیب است که معتقدان و مریدان هر فرقه‌ای از فرقه‌های صوفیان، ادیان دیگر و حتی بت‌پرستی را پذیرفته و حساسیتی نسبت به آنها ندارند، اما به هیچ عنوان فرقه دیگری غیر از فرقه خود را قبول ندارند، یعنی اختلاف بین دو فرقه تصوف را بیش از اختلاف بین اسلام و کفر می‌دانند.


🔸 امروزه فرقه های صوفیه ، با گسترش اختلافات و تناقضات اساسی، روز به روز بر میزان انشعاب و جدایی شان افزدوه می شودو هرکدام از فرقه های صوفیه ، مریدان خود را در یک مسیر انحراف خاص خودش تربیت می کنند وبا جنگ و جدال های فرقه ای مریدان با یکدیگر ، در آینده شاهد نابودی آنان خواهیم بود.   

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی