نقد تصوف

در این وبلاگ تمامی آموزه های انحرافی فرق صوفیه از منظر شریعت اسلام ناب محمدی مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

نقد تصوف

در این وبلاگ تمامی آموزه های انحرافی فرق صوفیه از منظر شریعت اسلام ناب محمدی مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

نقد تصوف
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی

شنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۹، ۱۱:۴۳ ق.ظ

۰

انحرافات فرقه اویسیه

شنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۹، ۱۱:۴۳ ق.ظ




 یکی از فرقه‌های نوظهور در میان فرق تصوف، فرقه اویسیه شاه مقصودیه است. سابقه فعالیت این فرقه به پنجاه سال هم نمی‌رسد اما روسای فرقه اویسیه، از انحرافات اساسی و آشکار فرق تصوف بی‌بهره نمانده اند و آن را در میان مریدانشان ترویج می‌دهند.


 یکی از انحرافات مشترک فرقه اویسیه با سایر فرق تصوف، مبحث فنا فی الله است که با استفاده از اباطیل و توهمات شخصی آن را به‌صورت نمادین به مریدان خود تفهیم می‌کنند.


 محمدصادق عنقا (شاه‌مقصود عنقا) دریکی از مکتوبات خود اشعاری را در وصف عشق گفته است و آن را این‌گونه شرح می‌دهد: آنچه در عشق مسلم است، عاشق جدا از معشوق نیست و معشوق جدا از عاشق وجود ندارد. و در اصل عاشق و معشوق یگانه است و عاشق کسی است که فنای در معشوق گردد.


 صلاح‌الدین عنقا پسر وی برای تفهیم این موضوع، بنا یادبود آمیخته از مضامین فرقه‌ای در خانقاه اویسیه واقع در کالیفرنیا احداث کرده است. وی در توجیه این نماد ابداعی گفته است، این بنا متوجه اوجی است که نمودار وحدت شخص با ذات خداوند بوده و بیانگر این است که خداوند را تنها می‌توان در کعبه قطب به‌خوبی ملاقات نمود. این عبارت که توسط اقطاب یا غیر آنان از فرقه شاه‌مقصودی بیان‌شده به‌صراحت حاکی از باورهای انحرافی و غیرقابل‌قبول در شریعت اسلام ناب محمدی است.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی